دیدگاه
با سلام به اعضای محترم GTeam
یکی از مسائلی که همه دوستان همیشه در نتورک مارکتینگ با آن مواجه می شوند تغییر نگرش و دیدگاه است. دیدگاه صجیج همیشه شما را برای رسیدن به هدف راهنمایی می کند تا بتوانید مسیر درست را بهتر شناسایی کنید. شما باید به یاد داشته باشید که نتورک مارکتینگ یک تجارت جدید است به همین دلیل بینش هایی که در این تجارت به کمک شما می آید کاملا جدید می باشد.

مثلث ديدگاه، هدف و تعهد، ميتواند ما را در هر كاري به عاليترين درجات موفقيت برساند. در ابتدا ديدگاههاي صحيحي كه براي تبديل شدن به يك فرد موفق در هركاري و دست يافتن به سعادتمندي به آنها نياز داريم را مرور خواهيم كرد . ممكن است شما همين حالا كه در حال خواندن اين متن هستيد، برخي يا حتي تمام ديدگاههاي مثبت را داشته باشيد، كه در اين صورت راهتان به سوي موفقيت در اين كار كوتاهتر خواهد بود و بايد تبريك ما را به خاطر بينشهاي صحيحتان پذيرا باشيد. اگر هم كاستيهايي در خود مشاهده ميكنيد، نگران نباشيد، همين كه اراده كردهايد و قدم در راه سعادت گذاشتهايد كافي است تا بتوانيد تمام آنچه براي موفقيت نياز داريد را در خود ايجاد كنيد. لازم است يادآوري كنيم كه نميتوان از ابتدا تمامي اين ديدگاهها را يكجا ايجاد كرد و بعد دست به كار شد. چرا كه ديدگاههاي فعلي شما طي ساليان طولاني و در اثر برنامهريزي توسط خانواده، جامعه، رسانهها، محيطهايي كه در آنها زندگي كردهايد و غیره شكل گرفتهاند و تغيير آنها نياز به زمان و برنامهريزي مجدد دارد. اين تغييرات را ميتوانيد به مرور در حاليكه مسير موفقيت را در گلوبال تیم ميپيماييد، شكل دهيد. موتور محرك اين حركت هم، ميل و اشتياق شما به تغيير شرايط موجود است، كه در گام «چرا شما» آن را بررسي كرديم.
قبل از اينكه كاري را شروع كنيد، ديدگاه افراد حرفهاي و موفق در آن كار را بررسي كنيد.
بيان ديدگاههايي كه به عنوان بينش صحيح از آنها ياد ميكنيم، به معناي بياحترامي ما نسبت به نقطه مقابل آنها نيست، تنها بايد آگاه باشيد كه شما حق انتخاب داريد و با انتخاب هر دسته از اين ديدگاهها، وضعيت زندگي خود را تعيين خواهيد كرد.
اما برخي (و نه همهي) ويژگيها و بينشهايي كه افراد موفق دارند:
۱- ذهنيت مثبت دارند، هميشه مثبتها را ميبينند و در هر موقعيتي، به جاي مشکلات، فرصتهاي پنهان در آن را پيدا ميکنند.
۲- شكرگزار هستند، به خاطر آنچه دارند خدا را شكر ميكنند داشتههايشان را ارج مينهند و از آنها نهايت لذت و استفاده را ميبرند. همين باعث ميشود که بيشتر از آنچه دارند، کسب کنند. قدردان هستند. اگر نتوركر باشند، از پشتیبانها به خاطر حمايتشان قدرداني ميكنند. همچنين به خاطر حضور افراد مجموعه در گروه، قدرشناس آنها هستند. به همين دليل همواره شاد هستند و چيزهاي خوب را به سمت خود جذب ميكنند.
۳- از نظام اعتقادي قدرتمندي برخوردار هستند. آنها به كاري كه انجام ميدهند اعتقاد دارند، و وقتي تصميمي گرفتند، هيچ ترديدي، هيچ شکي، هيچ احساس ناتواني يا موج منفي، نميتواند خللي در راهشان ايجاد کند.
۴- بيشتر از اين که تحت تأثير اطراف خود باشند، اطرافشان را تحت تأثير قرار ميدهند. هرگز سرنوشت خود را به دست ديگران نميسپارند و به جاي اين که منتظر موج باشند، از خود موج مثبت سازندگي و رشد منتشر ميکنند. رندي گيج اين ويژگي را در قالب يك توصيه چنين بيان كرده است: "از شما ميخواهم سه باور را در خود تقويت كنيد؛ باورتان به کمپاني، باورتان به حرفهي بازاريابي شبكهاي و مهمتر از همه، باور شما به خودتان".
۵- بدگويي نميكنند و به ديگران احترام ميگذارند. از سويي جداً معتقدند که داشتهها و موقعيت هرکس، حق اوست و از سوي ديگر در برابر همه، صرف نظر از موقعيت يا شاني كه دارند، متواضع هستند. اگر به موفقيتي رسيدهاند، ديگران را تحقير نميكنند. در عوض تشويقشان ميكنند تا مانند خودشان به موفقيت دست يابند.
۶- قرباني نيستند. ادعا نميکنند که بيچارهاند و هيچ مشکلي از زندگي هم تقصير خودشان نيست! اشتباهات، نادرستيها و فاصله از ايدهآل را ميپذيرند و مسئوليت آن را تمام و کمال به عهده ميگيرند. همين باعث ميشود که بتوانند آنها را تغيير دهند.
۷- صداقت و اخلاق را سرلوحه كار خود دارند و هيچگاه اهداف بلندمدت و اعتبار كاريشان را فداي منافع كوتاهمدت و آني نميكنند.
۸- فقر را خوب و پول را بد نميدانند. ميدانند كه ساختن كسب و كار بزرگ و به دست آوردن پولهاي كلان از راههاي صحيح امكانپذير است.
۹- به ايدههاي جديد به خوبي گوش ميدهند و هميشه ميل به آموختن دارند.
۱۰- ميدانند كه براي موفقيت بايد برنامهريزي ناخودآگاهشان را خودشان در دست بگيرند، از همينرو برنامه ثابت رشد شخصي دارند.
۱۱- کارشان را براساس Be, Do, Have پيش ميبرند. یعني اول تصور ميكنند آنچه ميخواهند را دارند و يا آنكه ميخواهند، شدهاند، سپس با لذت از شرايطي كه در آن هستند كار ميكنند و در انتها، به نتايج مورد نظرشان هم دست مييابند. به اين ترتيب هم در طول مسير و هم در انتهاي كار حال خوبي دارند، در حاليكه ديگران به روش Do, Have, Be كار ميكنند. ابتدا كار ميكنند كه به چيزي دست يابند تا به وسيله چيزي كه به آن دست يافتهاند احساس خوبي در خود ايجاد كنند. براي همين كارشان را با نارضايتي پيش ميبرند و همواره به دنبال چيزي هستند كه حالشان را خوب كند.




