Global Team (گلوبال تیم)

گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

چگونه شکستی موفقیت آمیز داشته باشیم...!!!

مهرداد یوسفی
Global Team (گلوبال تیم) گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

چگونه شکستی موفقیت آمیز داشته باشیم...!!!

«زمین خوردن را یاد بگیرید، قبل از این که پرواز را بیاموزید.» شکست خوردن ضربه سختی به هر فردی وارد می‌کند. 

بیشتر ما حتی تا حدی با حس محتاط بودن نسبت به کلمه «شکست» بزرگ می‌شویم که سعی می‌کنیم از کودکی تا حد امکان از صدای بلند والدینمان، یا باختن در بازی با همسالانمان، یا شرمسار شدن جلوی همکلاسی‌هایمان در مدرسه دوری کنیم، اما برای تغییر اثر شکست در زندگی کاری و تبدیل آن به موقعیتی مثبت و پربازده راه‌هایی وجود دارد.


شکست را بپذیرید

یکی از ارزش‌های کلیدی شرکت ما «تجربه کردن بدون ترس از شکست است.» من از اینکه احساس ترس حتی بر باهوش‌ترین و خلاق‌ترین مردم غلبه می‌کند متنفرم و به همین دلیل تصمیم گرفتم این حس ترس را در شرکت خودم از بین ببرم و آن را با علاقه‌مندی برای تجربه کردن و توسعه مداوم جایگزین کنم.  من به عنوان یک مدیر، بسیاری از کارها را در همان دفعه اول به درستی انجام نمی‌دهم؛ پس چگونه از مردم انتظار داشته باشم که اینگونه باشند؟ سعی کنید هر چیز را امتحان کنید، یاد بگیرید و برای دفعه بعد آن را بهتر انجام دهید. این تغییر الگو می‌تواند برای شما سودآوری داشته باشد.


فرصت‌ها را از دل شکست بیرون بیاورید.

وقتی به اشتباهاتی که قبلا در کسب‌وکارمان مرتکب شده‌ایم نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که از این شکست‌ها اطلاعات و دانش زیادی به دست آورده‌ایم:
 در مورد مردم یاد گرفته‌ایم که اولویت‌های آنها چیست، چه میزان حاضرند هزینه کنند و دوست دارند چگونه با آنها رفتار شود. 
 در مورد تکنولوژی به این نتیجه رسیده‌ایم که به چه ابزارهایی نیاز داریم، تکنولوژی‌های جدید چه ارزشی برای ما دارند، چه چیزهایی را باید برون‌سپاری کنیم و چه چیزهایی را باید در داخل بسازیم. 
 در مورد گزارش‌نویسی دریافته‌ایم که چه معیارهایی واقعا اهمیت دارند، چگونه بهترین داده‌ها را جمع‌آوری کنیم و چگونه سنجیده‌هایمان را تفسیر کنیم.
 در مورد مردم فهمیده‌ایم که قابلیت‌های اصلی و علاقه آنها در کجا قرار گرفته‌اند، چه کسانی می‌توانند شکست را به موفقیت تبدیل کنند و چه کسانی مدیران واقعی هستند.

رویکرد محور باشید  

گاهی اوقات اداره کردن یک کسب‌وکار مثل کار یک چشم پزشک است؛ اینکه بپرسید «با کدام لنز واضح‌تر می‌بینید؟ لنز شماره 1 یا 2؟» و شاهد هستید هیچ‌گاه مردم  اولین بار لنز اصلاحی درست را انتخاب نکرده، آشفته و ناراحت نمی‌شود.
باختن یک نتیجه را نشان می‌دهد، اما شکست یک رویکرد را منعکس می‌کند. پذیرای این رویکرد باشید تا کمک کنید توانایی‌های شرکتتان برای یادگیری و توسعه افزایش یابد.



تاريخ : جمعه ششم دی ۱۳۹۲ | 22:49 | نویسنده : مهرداد یوسفی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.