Global Team (گلوبال تیم)

گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

به قانون تشخیص ضرورت عمل کنید...

مهرداد یوسفی
Global Team (گلوبال تیم) گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

به قانون تشخیص ضرورت عمل کنید...

به قانون تشخیص ضرورت عمل کنید.

تمرکز در معنای اصلی و درست کلمه توانایی دقت و توجه ذهن روی یک موضوع واحد است.
کمار

قانون تشخیص ضرورت می گوید: هیچوقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد ولی همیشه برای انجام مهمترین کارها وقت کافی هست.
هنگامی که وقت رو به اتمام است و انجام ندادن یک کار یا پروژه مهم عواقب بسیار بدی خواهد داشت، معمولا همیشه وقت کافی برای انجام دادن آن کار را پیدا میکنید، آن هم اغلب درست در دقایق آخر.
مثلا زودتر سرکار می روید، دیر از سرکار بر میگردید و خودتان را مجبور می کنید که به جای روبرو شدن با عواقب بدی که در اثر انجام ندادن کار در مدت زمان معین گریبانگیر شما خواهد شد کار را به اتمام برسانید.
قانون: هرگز برای انجام تمام کارهای لازم وقت کافی وجود ندارد.
خیلی از مردم می گویند که وقتی مجبور هستند کاری را تا مدت زمان معینی به اتمام برسانند همیشه کارایی بیشتری پیدا می کنند. متاسفانه سال ها تحقیق نشان می دهد که این هم به ندرت کارساز است.
افرادی که به دلیل تنبلی و تاخیر در انجام کار برای اتمام کارهایشان مهلت تعیین می کنند اغلب دچار استرس بیشتر می شوند، بیشتر مرتکب اشتباه می شوند و مجبور به دوباره کاری بیشتری می شوند.
در اغلب موارد هنگامی که افراد سعی می کنند کاری را در مهلت سفت و سختی که خودشان مشخص کرده اند به اتمام برسانند باعث خوب انجام ندادن کار و بالا رفتن هزینه ها می شود که در طولانی مدت این مساله منجر به زیان های شدید مالی خواهد شد. گاهی اوقات هنگامی که افراد سعی می کنند کاری را در دقایق آخر به اتمام برسانند به دلیل عجله در کار مجبور به دوباره کاری می شوند و در نتیجه کار در مدت زمانی بسیار طولانی تر به اتمام می رسد.
برای آنکه بتوانید روی مهمترین کارهایتان تمرکز کنید و آنها را طبق برنامه به اتمام برسانید سه سوال وجود دارد که می توانید مرتباً از خود بپرسید.
سوال اول این است: مهمترین و باارزش ترین کارهای من کدامند؟
این یکی از مهمترین پرسش هایی است که باید از خود بپرسید و به آن پاسخ بدهید. مهمترین و باارزش ترین کارهایی که باید بکنید کدامند؟
این سوال را ابتدا از خودتان بپرسید. سپس از رئیس تان، همکارانتان و زیردستانتان نیز همین سوال را بکنید. قبل از شروع به کار باید توجهتان را روی فعالیت های کاریتان متمرکز کنید و از پشت ذره بین ذهنتان مهم ترین فعالیت های کاری خود را به طور شفاف و روشن ببینید.
دومین سوالی که باید مرتب از خود بپرسید این است: چه کاری است که اگر من خوب انجام بدهم تفاوت چشمگیری در زندگی و شغلم خواهد داشت؟
این پرسش متعلق به پیتر دراکر استاد بزرگ مدیریت است. این یکی از بهترین سوال ها برای دستیابی به کارایی فردی است. چه کاری است که شما و فقط شما می توانید آن را انجام دهید واگر خوب انجام دهید تفاوت چشمگیر یا تحول اساسی ایجاد میشود.
این کاری است که فقط شما می توانید انجام دهید. اگر شما انجام ندهید هیچکس دیگری آن را انجام نخواهد داد، اما اگر شما آن را انجام بدهید، و خوب انجام بدهید، در زندگی و کارتان تحول اساسی ایجاد میکند. این چه کاری است؟
هرساعتی از روز میتوانید این سوال را از خودتان بکنید و مطمئن باشید که برای آن پاسخ روشن و صریحی وجود دارد. وظیفه شما این است که این پاسخ روشن و صریح را پیدا کنید و سپس قبل از اقدام به هرکار دیگری این کار را شروع کنید.
سومین سوالی که میتوانید از خودتان بپرسید این است که: بهترین استفاده ای که میتوانم در حال حاضر از وقتم بکنم چیست؟
این پرسش کلید اصلی مدیریت زمان، غلبه بر تنبلی و تبدیل شدن به فردی بسیار فعال و سازنده است. در هر ساعتی از روز که این سوال را از خود بپرسید، پاسخی برای آن خواهید داشت. وظیفه شما این است که مرتباً این سوال را از خود بپرسید و همیشه مشغول به کاری شوید که در پاسخ به این سوال معلوم می شود، حال این کار هر چه می خواهد باشد.
کارهای مهم را اول انجام دهید و کارهایی را که در اولویت نیستند اصلا انجام ندهید. همانطور که گوته میگوید: کارهایی که از همه مهمتر هستند هرگز نباید قربانی کارهای غیرضروری شوند.
هرچه پاسخ های شما به این پرسش ها دقیق تر و روشن تر باشد، آسان تر خواهید توانست کارهایتان را اولویت بندی کنید، بر تنبلی پیروز شوید و کاری را که انجام آن بهترین استفاده از وقت است آغاز کنید.

برگرفته از کتاب قورباغه ات را قورت بده از برایان تریسی



تاريخ : سه شنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۴ | 0:7 | نویسنده : عمومی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.